Re: [ITPOLITIK] for 17. gang (was: Softwarepatenter...

Erik Lange wrote:

> Ja, ja, ja - og ægte kommunisme er også den eneste naturlige form for
> sameksistens imellem levende individer...
>
> Men nu fuckede dem der prøvede det i første omgang altså op i sådan en grad,
> at det sikkert hverken bliver vores eller de næste mange følgende
> generationer, der kommer til at se det fungere bare nogenlunde i praksis.

Jeg kan ikke rigtig følge din analogi

> Du kan jo ikke bruge verdens bedste software til en skid, hvis du ikke MÅ
> bruge den til en skid!

Enig, men det her er kamp, slaget står lige nu på det rent
lovgivningsmæssige,
men fordi det slag tabes, så er det ikke sikkert at krigen tabes.

Det største problem er efter min mening bigfooting, på baggrund
af patenter
der ikke holder. Men det er der muligheder for at bekempe, OSS
samfundet kan ikke bare bruges til at finde bugs det kan også til
at finde prior art. Men det vil helt sikkert være nødvændigt med
en eller anden form for fond til at støtte OOS-programmøre og
brugere der bliver bigfootet.

Dem der bliver de rigtigt tabere det er de små closed source
firmaer. De har noget omsætning der kan være interessandt at få
fingre i, de har ingen recourcer til at tage kampen op.

Har du et patent er dårlig gambling at stille op mod
OSS-samfundet.

--
-
Poul-Erik Andreasen