Re: [ITPOLITIK] German study rejects software patents for Europe

On Wed, 21 Nov 2001, Carsten Svaneborg wrote:

> http://idg.net/ic_728975_1794_9-10000.html
>
> A study commissioned by the German Ministry of Economics and Technology has
> recommended that software patents, which are legal in the U.S., should not
> be allowed in Europe.
>
> The experts warned that a high rate of innovation, interoperability, and
> the continued development of the open-source model would be jeopardized if
> Europe adopted a rule allowing the widespread patenting of computer
> programs, the ministry said in a statement released Thursday
>
> Jeg kan ikke undlade at undre mig om det er virkeligt det de
> [...]

Men hvad mon det betyder - det er jo sikkert ikke *den*
tyske holdning, men et indspark i deres debat.
Der er flere tegn på at Tyskland ikke vil tillade
softwarepatenter, og det er interessant - men før de
melder deres holdning ud åbent, så er det svært at vide
hvad der sker. Hvis nogen finder opfølgning på
historien, så lad os høre om det.

                         (o_
(o_  (o_  (o_  (o_  (o_  //\  Penguins on the move !