RE: [ITPOLITIK] for 17. gang (was: Softwarepatenter...

Det var også et dårligt eksempel, jvnf. dagens debat om "politiske" indlæg
;-)

Sorry - jeg prøver igen:

Mine video-optagelser på gamle Betamax-bånd er meget federe end dine på
VHS-bånd, fordi Betamax stadig er langt bedre teknisk end VHS - jeg har bare
ikke nogen VHS-video, så hvor fedt er det ?

Hvis du reelt kan blive sat i fængsel hvis du sidder derhjemme og laver et
program der bryder et patent, og det samme gælder alle der evt. bruger dit
program - hvor mange vil så bruge dem ?

Så det drejer sig ikke om hvorvidt Open Source som ideologi er overlegent og
"vi vil sejre til sidst"... det kan vi lige nu ikke rigtig bruge til noget -
det drejer sig om helt håndgribelige love der er ved at blive indført og som
vil begrænse dine muligheder for at udtrykke dig, hvis de bliver
gennemført - om end det så kun er for en "tidsbegænset periode indtil folk
ser lyset" ;-)

/Erik