Re: [ITPOLITIK] for 17. gang (was: Softwarepatenter...

Erik Lange wrote:

> [...]

Det du her taler om, efter min mening ret lang ude, det ville
være en beskyttelse af SW der vildt overgår den gældende
patentordning for hardware.

> Så det drejer sig ikke om hvorvidt Open Source som ideologi er overlegent og
> "vi vil sejre til sidst"... det kan vi lige nu ikke rigtig bruge til noget -
> det drejer sig om helt håndgribelige love der er ved at blive indført og som
> vil begrænse dine muligheder for at udtrykke dig, hvis de bliver
> gennemført - om end det så kun er for en "tidsbegænset periode indtil folk
> ser lyset" ;-)

Nej, det det drejer sig om er at hvis vi går ud og hævder at vi
allesammen bliver slået og hægt op i tåneglene før vi bliver
slået ihjel, hvis vi kommer til at bruge/lave et stykke OSS-SW,
så er sgu da ikke nogetn der tror på os.

--
-
Poul-Erik Andreasen