Re: [ITPOLITIK] for 17. gang (was: Softwarepatenter...

Quoting Erik Lange (sslug@sslug):

> Med andre ord: Det har været løgnagtig propaganda fra OSS-folkenes side, at
> en russer for nyligt er blevet fængslet for at skrive et stykke software,
> som andre mente de havde patent på ???

Øh ja, for det er ikke patent krænkelser han er anklaget for :-)

Han er ansat i et firma som har lavet et program der er istand til at et
kopi beskyttelses system for elektroniske bøger. USA har en (ny) lov som
forbyder at man laver programmer som kan bryde et kopi beskyttelses system,
og det er denne lov han er anklaget efter.

> Jeg synes du argumenterer som en struds der stikker hovedet i jorden og ikke
> vil se realiteterne i øjnene...

Det er jeg så enig i.

Mvh. Baldur