=?iso-8859-1?Q?Re:_[ITPOLITIK]_L=E6ser_I_eller_blokerer_I??=

On Thu, 22 Nov 2001, Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> Citat (skrevet af Claus Sørensen):
>
> "Jeg er meget ked af, at nogen af jer er begyndt at bruge politiske
> slagord og nedgøre bestemte politiske strømninger, som intet har med det
> IT-politiske at gøre."
>
> Kunne du så ikke uddybe, hvorfor du mener det er uheldigt, at enkelte
> medlemmer af foreningen udtrykker holdninger i deres .sig ?

Det er uheldigt, hvis deres signatur besværliggør vores dialog med
politikkerne - især de højreorienterede, hvis de ser os som rabiate
venstreorienterede, der vil have indført kommunistiske principper for brug
af software.

Vi kan risikere, at de lukker af overfor os.

På samme måde som enkelte har lukket af overfor mig her på listen. Jeg er
selv blevet offer for det, jeg advarede i mod.

> Specielt jævnført Kristian Vilmanns lille snip fra netikketteguiden på
> usenet.dk: "Alt der står efter to minusser og et linieskift står for
> afsenderens regning.".

Ikke alle kender til netikette og kan se den store forskel på, hvad der
står i selve indlægget og signaturen.

Desuden er der ofte en meget stor kobling mellem person og signaturens
indhold, da ens navn ofte også står der.

Da SSLUG er en forening, der består af personer, vil man gennem indsamling
af signaturer på listerne få en meget godt fingerprej om, hvad SSLUGs
medlemmer generelt mener - og som dermed er repræsentativt for SSLUG.

For i øvrigt har jeg heller ikke taget stilling til om jeg er enig i de
politiske signaturer - kun at de er politiske - og ikke IT-politiske.

De herligste hilsner
                         _/
                      __/ | +              Jeg vil leve i en verden, hvor
Claus Sørensen       /    (_   .           al kommunikation er baseret på
Nøddelunden 110      |     _}     _        frie og åbne standarder, så
2765 Smørum          (    |_o `)(| )       enhver har friheden til at
sslug@sslug           \   /(_)-(_  ('       vælge.
20 94 62 34           |__\o./  _><o          .       Claus Sørensen, 2001
http://www.chbs.dk            '--|'        []