Re: [ITPOLITIK] IT-politik og alt det andet...

Joergen Ramskov wrote:

<snip>
> Det var også den afgående regering der solgte Teledanmark, inkl. det "rå
> kobber" til et Ameritech, blot for få et overskud. Rent
> sikkerhedsmæssigt (hvis man er lidt paranoid og tænker på f.eks.
> Echelon), så er det helt sikkert ikke nogen god ide at det "rå kobber"
> ejes af et udenlandsk firma og hvis man gerne vil have et frit
> telemarked, så er det også langt fra optimalt at det meste af den danske
> tele-infrastruktur ejes af et udenlandsk firma. Jeg ville ikke have
> noget imod at de havde solgt Teledanmark, men de skulle have beholdt det
> "rå kobber".
<snip>

Her kan vi være enige, det at dele af den danske infrastruktur er på
udenlandske hænder er i bedste fald betænkeligt. Min personlige holdning er
i øvrigt at /hele/ den danske infrastruktur burde være offentligt drevet,
og ikke f.eks. udliciteret (banestyrelsen er det seneste eksempel på
udlicitering...). Den offentlige transport er også blevet lidt for privat
for min smag :-|

Men spørgsmålet er, om det ikke ville være sket under den nye regering,
hvis ikke den gamle havde gjort det. Det tror jeg næsten, da de såvidt jeg
husker var med i det forlig, der førte til salget af TeleDanmark.

At den nye regering er modstandere af sw-pat var rart at høre.

MVH

Thomas A. Frederiksen
--
<Geekcode> Version: 3.12