Re: [ITPOLITIK] Teledanmark

Quoting Janus Sandsgaard (sslug@sslug):

> ... og for at sætte skub i liberaliseringen af telemarkedet; en
> politik som jeg mener de fleste partier bakkede op om. Det er
> traditionelt venstrefløjen der mener at staten skal spille en rolle
> ift. (multinationale-) virksomheder og deres adfærd; ikke den
> borgerlige side af folketinget.
>
> Alt dette for at sætte spørgsmålstegn ved, om TeleDK mon var forblevet
> en statsejet virksomhed under en borgerlig regering... ;-)

Det er jo ikke en dansk trend, alle andre lande omkring os har også solgt
deres statsejede teleselskab.

Personligt mener jeg at det havde været smartere at føre koberet over i et
seperat selskab som forblev statsejet. Dette selskab behøvede ikke monopol,
men ville i praksis have det, ligesom at teledanmark i praksis har 99%
monopol på at trække kober idag.

Der er nemlig ikke nogen af de andre selskaber som gider trække deres egne
kober forbindelser. Det er derfor man må finde sig i at de bare meddeler at
der ikke er fri kober (og så giver de teledanmark skylden). Teledanmark er
det eneste selskab som bider i det sure æble og graver nyt kober ned når de
løber tør.

Mvh. Baldur