Re: [ITPOLITIK] Teledanmark

Janus Sandsgaard wrote:

Baldur Norddahl <sslug@sslug> writes:

Det er jo ikke en dansk trend, alle andre lande omkring os har også
solgt deres statsejede teleselskab.

Netop. Min replik havde til formål at pointere, at man næppe kan reducere salget af TeleDK til at være et spørgsmål om at en socialdemokratisk regering skulle have nogle hurtige penge i kassen.

Det lykkedes da eller fint for mig :)

Seriøst, så mener jeg faktisk at det godt kan sige at det var et spørgsmål om at få penge i kassen - at det så var en rød regering gør det ikke bedre - det plejer da så vidt jeg ved at være dem der går mest ind for "statseje".

Grunden til at kobberet også bliv solgt tror jeg skyldes uvidenhed. De fleste politikere har efter min opfattelse et meget ringe kendskab til IT og teleområdet. Jeg tror de så salget som et salg af (næsten) hvilken som helst anden virksomhed, de vidste ikke hvor betydningsfuld magten over kobberet var/er.

--
Joergen Ramskov
Velkommen til 4 år med skattestop! Dåseøllene er også velkomne :)