Re: [ITPOLITIK] for 17. gang (was: Softwarepatenter...

Erik Lange wrote:

> Med andre ord: Det har været løgnagtig propaganda fra OSS-folkenes side, at
> en russer for nyligt er blevet fængslet for at skrive et stykke software,
> som andre mente de havde patent på ???
>
> Han sidder faktisk i dette øjeblik og kan se frem til op til 25 års fængsel
> !!!
>
> USA var nødt til at vente med at snuppe ham, til han landede i USA - hvis de
> får udvidet deres patenter som de gerne vil, så har folketinget netop
> besluttet, at hvis en dansker kommer i samme situation, vil han blive
> udleveret til retsforfølgelse i USA !!!

> [...]

Jeg vi ikke gentage alt det en anden har skrevet, om at omtalte
sag ikke har noget med patenter at gøre.

Og nej jeg stikker ikke hovedet nogen steder hen. Hvordan kan du
sige det, sådan helt seriøst, jeg sidder i et forum hvor enhver
der bare antyder at et argument mod er enten forkert, uklogt
eller irrelevant, ja så er straks nogen der vil halshugge en.

At den retspolitiskt tilstand er under degenrering, det har ikke
noget med SW-patenter at gøre, det samme vil kunne ske hvis du
overtræder et hardwarepatent, selv om det ikke er anderkendt i
Danmark.

Er det følgende argumentation du vil stille op med.

SW-patenter medfører at vi for amerikanske tilstande, som
medfører sammenbrud af retssikkerhed, som gør at alle der har et
amerikansk gummistemplet patent kan bede det Danske Politi om at
sætte en Dansk statsborger i fængsel, fordi han bruger Linux.

Hvis det er det du kalder de realiteterne jeg ikke vil se i
øjenene , så foretrækker jeg det, i et forsøg på at ungå at blive
paranoid.

--
-
Poul-Erik Andreasen