Re: [ITPOLITIK] Nedskydning af Ulrik Cordes's pro-patent argument

On Thu, 22 Nov 2001, Morten Skaarup Jensen wrote:

> Jeg husker fra SSLUG/DKUUG IT-poliktik vælgermødet at Ulrik Cordes fra de
> Konservative argumenterede for patenter ved at sige at i Østblokken, hvor
> patenter var forbudt, havde man stort set ikke haft noget innovation i de år.
>
> Jeg synes det er et dårligt argument fordi
>
> 1. I mange U-lande har man patenter men alligevel ikke særlig meget
> innovation.

God.

> 2. Microsoft klarede sig i mange år uden patenter, men var alligevel
> innovative.

Nogen vil sige, at de ikke var.

> 3. I Østblokken var alle virksomheder nationaliserede i modsætning til lande
> hvor der har været meget innovation.

Siger du hermed, at nationaliserede virksomheder modvirker innovation?
I så fald mener jeg din argumentation er _ret_ spinkel.

> Er der nogen der kan lege djævlens advokat mod disse modargumenter?

Jeg ville droppe 3 og udbygge 2.

/Ole
--
"IBM is a great supporter of Linux if it can avoid pissing on its feet."
                                                       -- Karsten Self