Re: [ITPOLITIK] MS - Nedskydning af Ulrik Cordes's pro-patent argument

On Thu, 22 Nov 2001, Morten Skaarup Jensen wrote:

> Jeg synes det er et dårligt argument fordi
>
> 2. Microsoft klarede sig i mange år uden patenter, men var alligevel
> innovative.

"Innovativ" kunne erstattes med "udviklet software".

Anyway, fakta er at MS havde ingen eller ganske få patenter i perioden
1975 til 1994. MS blev sagsøgt af Stac, men det endte med et forlig.
Siden da begyndte MS at udtage væsentligt flere patenter.

Sagen er udemærket beskrevet i Kim G. Hansens PhD afhandling.
http://www.kromannreumert.com/web/jurister/kim.pdf
Kapitel 1.6, fodnote 131.

Mads Bryde Andersen har også lidt med om sagen
http://www.it-retten.dk/bog/10/ Søg efter Microsoft.

mvh/hans