Re: [ITPOLITIK] Nedskydning af Ulrik Cordes's pro-patent argument

On 22-11-2001 at 14:48, Morten Skaarup Jensen wrote:
> Jeg husker fra SSLUG/DKUUG IT-poliktik vælgermødet at Ulrik Cordes fra de
> Konservative argumenterede for patenter ved at sige at i Østblokken, hvor
> patenter var forbudt, havde man stort set ikke haft noget innovation i de år.

Problemet i Østblokken var ikke mangel på patenter, men mangel på fri
konkurrence.

Hvad ligner mest patensituationen hvor
"Staten tildeler eneret til innovatorer":

1. Staten tildeler monopoler til arbitrære firmaer
2. Staten lader den frie konkurrence råde

Gæt selv hvad der er øst og vest blok.

Morten

--
- The Penguin's  1. We are better together than alone
-     Postulate  2. If you push something hard enough it will fall over