Re: [ITPOLITIK] lidt OT, Gør patenter let forståelige

On Fri, Nov 23, 2001 at 10:20:13AM +0100, Hans Schou wrote:

> Ole Tange spurgte Kristian Beyer om det. "Kan man tage patent på
> en saftevandsblanding?". "Ja, det kan man godt".

Nu må i holde op. Et patent er en opskrift. Altså hvordan fremstiller
man saften. Ikke hvad indholdet er.

Det var ivertfald sådan at min kemilærer fortalte mig omkring
patenter i gymnasiet. Patenter på stoffer var fremgangs metoden
til at lave stoffet. Andre måtte godt lave stoffet, men da deres
metode ikke var lige så økonomisk, så gjorde ingen det.

ion++

"ingen krydspost". Se        http://usenet.dk/netikette/quote.html