Re: [ITPOLITIK] lidt OT, Gør patenter letforståelige

Jon modsiger mig, ser jeg lige. Men her er den forklaring som jeg
opfattede den. Måske Tange kan rede den ud.

On 23 Nov 2001, Kenneth Geisshirt wrote:

> Tager man patent på opskriften/algoritmen?

Som jeg forstår det, er det blandingsforholdet og indgredienserne.
Hvor tæt på man så kan lave et tilsvarende produkt ved jeg ikke,
men det kunne der sikkert komme en masse retsager ud af.

Det er måske nemmere at forstå det hvis man ser på medicin.
Opiumsdråber fx. Det er blot en blanding af forskellige ting,
og det skal ikke igennem en proces for at blive et færdigt produkt.

Så saftevand er nok lidt ude i hampen, det er nok mere medicin
der vil blive patenteret.

mvh/hans