TV2-regionerne

Hej

Jeg synes lige jeg vil dele denne besked fra TV2-regionernes webmaster.

> Vi skal dog ikke overvurdere kritikken af brugen af Microsoft i denne
> sammenhæng. Nedennævnte post sendes ca. en gang i kvartalet. Mere er det
> ikke.

  (Her menes min protest mod at bruge en properitær (MS ONLY) platform
   til at stille public service content til rådighed)

Altså fat jeres keyboard og skriv en protest/request om at få
de licensbetalte klip stillet til rådighed for hele befolkningen
og ikke kun for dem, der betaler skat til Microsoft (dog uden at
henvise til denne email).

Måske skal man ikke kun skrive til webmasteren, men også til hver
TV2-regionschef og kulturministeriet. Hmm, hvordan gør man det bedst ?

  a) Er en regions redaktionschef også chef for regionen ?
  b) Hvem skal man klage til i kulturministeriet ?
  c) Hvad skal man konkret hænge sin klage op på ?
  d) Hvordan kan vi forlange at det offentlige skal stille data til
     rådighed i et åbent format ?
  c) Har vi overhovedet nogle rettigheder (retskrav) i den
     sammenhæng ?

Nu skal vi nok ikke allesammen gøre det i dag, men måske kan du lave
et cronjob. Hvis du har fødselsdag d. 7. januar, kunne du protestere
f.eks. hver den 7. i måneden eller lignende.

> Og så er der altså efter mine oplysninger en version på vej til Linux,
> så de sidste få procent bliver dækket ind.

Det finder jeg svært at tro på. Har nogen hørt noget ?

mvh.

--PMM