RE: [ITPOLITIK] DMCA (was: for 17. gang (was: Softwarepatenter...

> Hvis jeg har udtrykt at jeg synes det er morsomt, så har det vist
> mest været af retorisk karakter. Det jeg brokker mig over at at i
> opfører jeg som fodtusser og ikke som generaler, det er krig det:
> Det kan godt være at fjendens kanoner er store og det kan godt
> være at der bliver dræbt mange soldater, men der eneste der
> kommer ikke af at lave fjenden kanoner tre gange større en de i
> virkeligheden er, det er dålig moral.

Det eneste jeg mener du har udtrykt, er at Open Source er konventionel
progammering overlegen, og dette mener jeg ikke i sig selv er et argument
for, at Open Source vil opnå større udbreddelse end det har idag. Slet ikke
når så stærke kræfter arbejder imod Open Source som tilfældet er.

Men vi kan vel konkludere at ved at skrive og distribuere programmer der er
lovlige i resten af verdenen, kan man idag blive arresteret i USA.

Vi kan vel også blive enige om, at USA arbejder kraftigt på at gøre deres
love gældende i resten af verdenen.

Er det ikke dig der nægter at se faren ved dette i øjnene ?

Hvor er det lige præcis du mener jeg overdriver "størrelsen på fjendens
kanoner" ?

I 1995 forsøgte man i USA at indføre registrering af alle udenlandske
studerende, men det blev bremset af universiteterne - efter 11. september er
man nu ved at indføre denne registrering, og jeg vil formode at de vil be'
om indsigt i alle de uddanelsesinstitutioner de overhovedet kan i
udlandet... så det er heller ikke for uden grund at nogen frygter at blive
registreret af CIA, for deres interresse i fredelige studier.

Jeg er personligt registreret hos CIA for at have købt
"kommunikationsudstyr" der kan bruges til teorisme - idag bruger mange Adobe
premiere istedet for den hardware jeg importerede for 3-4 år siden - hvornår
de definerer tekstbehandling og email som våben, er vel kun et spørgsmål om
tid...

/Erik

--

"Selvom man er paranoid, kan der godt være nogen som er efter een!"