Re: [ITPOLITIK] RAND licenser og IETF

mandag den 26. november 2001 20:50 skrev Flemming Bjerke:

> Hvad er status omkring W3C og RAND? De multinationale giver da vel
> ikke op uden videre. Der er jo milliarder på spil.

Bruce Perens fra HP er nok den rette at spørge hvad status er lige
nu. Der er ialt fald sket en taktisk tilbagetrækning og Open Source
tilhængere er kommet med ved forhandlingsbordet - for det handler i
høj grad om gensidig åbenhed. De store spillere foretrækker sikkert
patanter for at de kan banke nogen oven i hovedet der kommer med en
lille simpel udviddelse, tager patent og kræver licenspenge.
Egentlig tror jeg frygten for at komme til at betale er større ned
troen på at man selv kan sidde med rettighederne for standarderne.
Det vil altid være rart at sidde med rettighederne for en central
standard og pludselig hæve prisen fra 0 kr til noget højt overfor
folk der sagsøger dig for noget andet.

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark