Markedskræfter og pression

> Men kun ved at kunderne til webauthoring software ser standarder,
> som et incitament, vil producenterne sørge for at deres programmer
> kan lave standard html. Derfor er det vigtigt at bonke websites,
> fordi jeg tror ikke vi får meget ud af at bonke MS for at lave
> frontpage, der kun kan lave kode som MSIE kan dekryptere.

Du har naturligvis ret i, at efterspørgslen udgør et betydeligt incitament for producenterne af værktøjer til udvikling af web-applikationer, og at holdningsændringer på brugersiden er en væsentlig mekanisme hvormed man indirekte kan påvirke producenterne til at indbygge bedre understøttelse af åbne standarder i deres værktøjer.

Imidlertid tror jeg ikke, at det batter ret meget at "bonke" enkelte, tilfældigt udvalgte webmasters. Du skal immervæk op på et ret stort antal, før Microsoft og Macromedia begynder at mærke noget. Jeg tror, at det er mere effektivt at målrette indsatsen mod større grupperinger, som kollektivt kan beslutte en ny politik på området. Det kunne f.eks. være det offentlige, fagbevægelsen eller professionelle sammenslutninger.

Med venlig hilsen
Kristoffer Nilaus Olsen

---
http://kristoffer.nilaus.net - beklager den manglende validering. Der arbejdes på sagen.