Re: [ITPOLITIK] Brev til Imerco

Carsten Svaneborg wrote:

Joergen Ramskov wrote:

Producenterne har givet kunderne det de efterspørger og det har
simpelthen ikke været muligt at lave det kunderne efterspørger
med standard html.

Så skal vi gå efter ægget eller hønen? ;*)

:)

Med de nyeste browsere (IE 5+/IE6, Mozilla/Netscape 6.x, Konquorer, etc.) er det faktisk muligt at lave disse "fancy" hjemmesider med standard html. Det tror jeg faktisk også at de store producenter (Macromedia, Adobe, osv.) er klar over og jeg tror de arbejder på at opdatere deres produkter, så de kan lave kode der overholder standarderne.
Jeg er fortrøstningsfuld - jeg tror at næste version af de mest brugte produkter vil være langt bedre på dette område, simpelthen fordi dele af markedet kræver det, f.eks. er det jo nu et krav at alle Offentlige hjemmesider (det er ret mange) i USA skal være tilgængelige for de handicappede.

New York Public Library har fået lavet en Online style guide, som du kan se her: http://www.nypl.org/styleguide/

-- Joergen Ramskov - Folding for the Cause! http://teameggroll.com