Re: [ITPOLITIK] SSLUG + Swpat.dk til OEM.dk v0.2

"Carsten Svaneborg" <sslug@sslug> wrote in message
> Undlad venligst at spille tid med stavefejl, og
> koncentrer på indholdsfejl istedet, når indeholdet
> er på plads kan vi bekymre os om detaljerne!
Melder du ud, når du mener, at det er acceptabelt at kommentere
sproglige ting i dit oplæg?
Jeg er ikke spor enig i dig i den vurdering, at sproglige rettelser er
noget ligegyldigt, som først skal med til sidst, jeg ser det som en
vigtig del af processen, men når du er klar, kunne jeg da godt tænke mig
at prøve at læse dit oplæg.
Tillad mig et lille eksempel:

Sætningen herunder (fra den seneste version i en anden tråd), er tæt på
meningsløs på grund af sproget. Du bruger fire ord (idet, men, også og
fordi) til at begrunde, at focus er på software.

>Vores fokus er softwarepatenter, idet software ikke blot er et
>rent vidensprodukt, men også fordi software er den mursten som
>videns- og informationssamfundet bygges med.

Den herunder kunne måske udtrykke det indhold, du ønsker. Jeg bruger kun
"fordi", hvilket efter min mening gør det meget lettere at forstå hvad
der menes.

"Vi fokuserer på softwarepatenter, fordi vi betragter software som rene
vidensprodukter, de mursten videns- og informationssamfundet bygges
med."

Det kan du jo så være enig eller uenig med mig i, og ud af den uenighed
kunne det hele måske ende med en helt tredje formulering. Men jeg venter
nu, på at du måske ønsker mit bidrag til projektet.