Re: [ITPOLITIK] EFTERLYSNING Venner af 翽arder

Anders Feder wrote:
Hvordan går det med dette initiativ? Er noget jeg skal hjælpe med for at
vi kan komme videre?

Så vidt jeg kan se er der nu mindst 3 der har meldt deres vilje til at medvirke
Klaus V. Skott
Jacob Sparre Andersen
Anders Feder
Jeg håber der er flere der melder sig.

Klaus er admin på KU og har foreslået at samle informationer om web udgivelses systemer.
Som jeg forstår klavs er der måske bredere behov for at samle oplysninger om en række andre kriterier lige netop W3C og det synes jeg er fint - især hvis det kunne skabe en bredere interesse for at medvirke.
Første skridt her er nok lige at få defineret nogle af de informationer der skal medtages. Måske kunne Klaus komme med et forslag.
Det kunne i øvrigt være interessant at finde ud af hvilke web udgivelses systemer der anvendes af de forskelllige universiteter, instituter og andre skoler.

Jacob har tilbudt at bidrage med at tilrette programmer.
Jeg forestiller mig at det nok ville være godt hvis vi selv kunne fremstille patch med de nødvendige tilretninger, så der behov for nogen som kan committe rettelser.

Jeg kunne godt tænke mig at lægge ud med at se på 2-3 OSS web udgivelses systemer. Det ville kunne give lidt erfaringer med hvor vanskeligt denne øvelse er i praksis.

Der er noget med et kalendersystem "adict" som linuxlab.dk har lånt hos sslug.dk som giver problemer med "&"

Jeg har ingen anelse om hvor mange OSS projekter der genererer HTML men der kan godt være mange, jeg tror det ville være rart at samle en slags to do liste ala den wine bruger
http://www.dssd.ca/wine/Wine-0.9-TODO-0.6.html
--
Hans Christian Studt : http://hc.studt.dk mailto:sslug@sslug
.dk og W3C standarder : http://w3c.studt.dk