Re: [ITPOLITIK] EFTERLYSNING Venner af 翽arder

On Wed, 2003-01-01 at 23:47, Hans Christian Studt wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at lægge ud med at se på 2-3 OSS web
> udgivelses systemer. Det ville kunne give lidt erfaringer med
> hvor vanskeligt denne øvelse er i praksis.

Det kan jeg godt tilslutte mig. Kan vi så ikke gøre det således:

FASE 1

1.1
Beslutte hvilke 2-3 OSS web-publiserings systemer vi vil kigge på.
1.2
Beslutte hvilke standarder vi vil vurdere hvert system i forhold til.
1.3
Undersøge hvorvidt de valgte systemer overholder valgte standarder,
herunder:
1.3.1
Foretage en "code audit" med henblik på at undersøge om systemet
overholder valgte standarder.
1.3.2
Undersøge om OSS projektets egen hjemmeside overholder de valgte
standarder.
1.3.3
Undersøge om fremstående hjemmesider baseret på systemet overholder
valgte standarder.
1.3.4
Undersøge om danske hjemmesider baseret på systemet overholder valgte
standarder.
1.3.5
Afgøre hvilke tiltag systemet kræver for at overholde valgte standarder.
1.4
Udarbejde handlingsplan for hver valgt løsning der omfatter:
1.4.1
Etablering af et samarbejde med udviklerne af systemet.
1.4.2
Praktisk gennemførelse af de nødvendige tiltag.
1.4.3
Opfølgning på fremgang og status.
1.5
Opsummering af evt. erfaringer med processen.

FASE 2

2.1
Beslutte hvilke standarder vi vil beskæftige os med.
2.2
Udarbejdelse af (prioriteret?) liste over OSS løsninger vi vil vurdere.
2.3
Vurdere hver løsning på listen, herunder:
2.3.1
Afgøre hvilke standarder løsningen bør overholde.
2.3.2
Afgøre hvilke undersøgelser der skal foretages for løsningen.
2.3.3
Udførsel af valgte undersøgelser.
2.3.4
Afgøre hvilke tiltag løsningen kræver for at overholde valgte
standarder.
2.4
Udarbejde en handlingsplan for hver løsning der omfatter:
2.4.1
Etablering af et samarbejde med udviklerne af løsning.
2.4.2
Praktisk gennemførelse af de nødvendige tiltag.
2.4.3
Opfølgning på fremgang og status.

--
Anders Feder <sslug@sslug>