Re: [ITPOLITIK] Re: proces- og tidsplan for arbejdet med statensit-politik.

On 2 Jan 2003, Michael Rasmussen wrote:

> Var lige inde at snuse lidt:
> http://www.oio.dk/software?o=368c32547d3cfa516139d09f3b5f58e0
>
> Ved en gennemlæsning af Klaus Holse Andersens slides kan man læse, at
> "Microsoft Windows 2000 får den højeste sikkerhedskarakter som
> nogensinde er givet til et operativsystem". Er dette blot et postulat,
> eller er der nogen her, der ved, hvor dokumentationen for denne påstand
> kan findes?

Jeg mener at Klaus Holse Andersen refererede til "Common Criteria
Certification" se historien på
http://slashdot.org/articles/02/10/31/1723229.shtml?tid=172

og på

http://www.theregister.co.uk/content/55/27874.html

(Jeg foretrækker thereg, slashdot-debatten om dette blev ret, tjahhh,
slashdot-agtig)

Som jeg læser det har certificeringen ikke den store praktiske betydning,
men læs selv videre.

mvh

	Niels