Re: [ITPOLITIK] EFTERLYSNING Venner af åbne standarder

Anders Feder wrote:

> Måske er det mig der misforstår hvad du mener med "feature", men det
> syntes jeg lyder meget diffust.
Du har ret, jeg kunne bare ikke lige finde en måde at beskrive hvad jeg
mente. Det jeg ville frem til var at når man står og skal vælge et sådant
system er der mange andre parametre at tage med i betraktningerne.

Jeg vil, når jeg skal anbefale min ledelse et system, kun have begrænset tid
til at evaluere et par kandidater. Typisk vil jeg vælge et system, se om
det nogenlude dækker mine krav, herunder W3 standarter, men også mange
andre (integration med div. databaser, php3/perl baseret, brugervenlighed
osv.) - købe det eller gå videre til næste.

Dette er nok ikke så forskelligt fra mange andre små institutioner i det
offentlige. De store statsinstitutioner har (forhåbentlig) bedre midler til
at foretage et kvalificeret valg, det ved jeg ikke noget om.

Hvis vi kunne ende med en "anbefalet" liste med et par kommentarer for hver
system, ville den være et godt sted for andre at starte overnævnte
udvælgelse.

--
Hilsen
Klaus V. Slott

PS: Jeg er død træt nu, håber overstående er til at forstå nu. God nat  -)