Re: [ITPOLITIK] SSLUG + Swpat.dk til OEM.dk v0.4

"Carsten Svaneborg" <sslug@sslug> wrote in message
> [...]

Du skal ikke overbevise mig, men blot klargøre dette afsnit:

> Ligeledes betyder den massive krydslicensering af patenter at
> patentmonopolerne effektivt ophæves. Virksomheder konkurrere for
> at udtage flest patenter for at undgå monopolernes effekt!
> Virksomheder, der ejer patenter, men som ikke markedsfører produkter,
> kan kræve høje licenser og har ikke have noget incitament til
> krydslicensering, dvs. de vil være snyltere eller parasitter i
> patentsystemet.

Her er hvad der rent sprogligt kan udledes:

1.
"Ligeledes betyder den massive krydslicensering af patenter at
patentmonopolerne effektivt ophæves."
Konklusion: Det må være godt, hele dette dokument er imod patenter,
krydslicensering ophæver dem.

2.
"Virksomheder konkurrere for at udtage flest patenter for at undgå
monopolernes effekt!"
Konklusion: Det må være noget godt. Dette dokument arbejder for at
undgå.monopolernes effekt.

3.
[...]
Konklusion: Det må være det eneste, der er skidt. Nogle har (evt.
opkøbt) patenmter, og har gjort dem til en forretning i sig selv.

Som jeg skrev, forsøgte jeg ikke at rette andet end sproglige
banaliteter.