Re: [ITPOLITIK] B 27: Foreløbigt udkast tiludvalgssvar

Mange tak for kommentarene.

On Sun, 2003-01-05 at 11:58, Jens Peter Secher wrote:

> Hvad er meningen med ovenstående paragraf?

Meningen er at både det offentlige og samfundet som helhed er bedst
tjent med at de offentlige IT-chefer vælger den bedste software. Jeg
siger "den informationsteknologiske udvikling" for at præcisere for det
første hvad vi taler om og for andet at Open Source er en vigtig
inflydelse på denne tværpolitiske mærkesag. Er det for popsmart?

> Komma før "for" og "så".

Rettet. Jeg har bevidst valgt at udskyde kommasætningen til den endelige
version da det er en proces jeg hader og ikke har lyst til at gentage
alt for mange gange ;)

> Hvad med:

Helt enig med hensyn til "historiske grunde/årsager". Jeg er dog ikke
meget for at sige "lock-in effekt" to gange efter hinanden - er bange
for at det kommer til at lyde mere teknisk end det egentlig er.

> Hvad med:

Jeg kan godt følge dig men min gamle dansklærer sagde altid at man
skulle lægge de vigtigste ting til sidst i sætningen :)

> Hvis noget er helt åbenlyst, er der ingen grund til at skrive det; så:

Heh, det kan der være noget om men det er jo ment som sådan en
argumentationsteknisk konstruktion: hvis det her er galt så stikker
problemerne virkelig dybt. Og det argumenterer det efterfølgende så for
at det er, ergo: problemerne stikker virkelig dybt.

--
Anders Feder <sslug@sslug>