Re: [ITPOLITIK] Certificeringer (var: proces- og tidsplan for arbejdet med statens it-politik. )

> Hvordan vil du flytte tusindvis af stykker software, og endnu flere
> udviklere ind i den samme æske - det bliver du nødt til at forklare,
> ellers er diskussionen jo rent teoretisk.

Det vil jeg heller ikke.

Udgangspunktet var Linus' patch principle, hvor han siger, at rettelser
og/eller tilføjelser kommer med, hvis han han synes, der er "cool" eller
"whatever". Det finder jeg problematisk.

> Jamen hvem skal styres? Linus? Stallman? KDE udviklerne? Børge i Åbenrå?
> Chang i Peking? Tex fra Denver?

Jeg mener, at Linus skal være bedre til at styre sine projekter, Stallman kan
så styre sine.

Jeg så bare gerne, at fx. Linus havde en overordnet målsætning. Og jeg så i
hvert fald gerne, at andres patches kom med (under forudsætning af, at de er
relevante). Som det er nu har fx. Raymond jo klaget over, at Linus
tilsynelandende bare dropper rettelser, hvis han ikke har tid eller
"whatever".

"I don't care" er en kedelig holdning.

> Tja lige nu sidder jeg og skriver det her på et OS som jeg finder langt
> overlegent i forhold til alternativerne. Så et eller andet må der da
> være gjort rigtigt.

Ja mon ikke. Men som ikke teknikker kan jeg kun bruge Linux på trods af alle
besværlighederne. Og ved at opgive en række bekvemmeligheder. Det gør jeg så
på forventet efterbevilling.

Mvh
Jesper