Re: [ITPOLITIK] Certificeringer (var: proces- og tidsplan for arbejdet med statens it-politik. )

On Sunday 05 January 2003 22:23, Jesper Laisen wrote:

> Jeg mener, at Linus skal være bedre til at styre sine projekter, Stallman
> kan så styre sine.
>
> Jeg så bare gerne, at fx. Linus havde en overordnet målsætning. Og jeg så i
> hvert fald gerne, at andres patches kom med (under forudsætning af, at de
> er relevante). Som det er nu har fx. Raymond jo klaget over, at Linus
> tilsynelandende bare dropper rettelser, hvis han ikke har tid eller
> "whatever".
>
> "I don't care" er en kedelig holdning.

Og jeg tror heller ikke den er sand. Det er min opfattelse af Linus næsten
udelukkende kigger på kvaliteten af koden - der er han til gengæld hård -
hvis han synes det er noget lort, så ryger det direkte afviser han det.

Linus har nu gennem efterhånden mange år bevist at han er i stand til at
håndtere det temmeligt godt og styre den store flok af Linux udviklere uden
de helt store problemer. Linus har ændret praksis her for nyligt ved at
starte med at benytte et CVS system, hvilket der vist generelt er ret stor
tilfredshed med.

Desuden har feks. IBM indrettet sig efter måden Linux udvikler sig på - de har
indfundet sig og de indgår i udviklingsprocessen på lige vilkår som alle
andre. Jeg synes generelt der er ret langt mellem dem der klager over måden
Linux udvikles på.

/Jørgen Ramskov