Re: [ITPOLITIK] Certificeringer (var: proces- og tidsplan for arbejdet med statens it-politik. )

Per Abrahamsen <sslug@sslug> writes:

> Det er endnu ikke lykkedes nogen at demonstrere at standardiserede
> procedurer fører til bedre produkter indenfor softwareudvikling.  Der
> er derimod masser af anekdotisk evidens for at det modsatte er
> tilfældet.

Men Extreme Programming er vel en slags standardiseret styringstrategi
som mange påstår virker.

Men ellers synes jeg Per har helt ret.  Og så kom dén her ind i
citatsamlingen:

> Pointen er at det ikke vil være smart hvis Linus opgiver en metodologi
> der har fungeret godt, bare fordi nogle folk der har bevist de ikke
> forstår softwareudvikling (den offentlige forvaltning) føler sig
> utrykke ved den.

Ja, det kan vel ikke siges mere præcist!
--
                                                    Jens Peter Secher
_jpsecher get2net dk DD6A 05B0 174E BFB2 D4D9 B52E 0EE5 978A FE63 E8A1_