Re: [ITPOLITIK] Certificeringer (var: proces- og tidsplan forarbejdet med statens it-politik. )

Esben Jensen <sslug@sslug> writes:

> Hvorfor? Og hvem skal betale for at overtage udviklingen? Det er jo
> trods alt nørderne som lægger (gratis) arbejde i projektet. Den mængde
> arbejde kan efter min mening blive _meget_ dyr hvis man skal betale
> timeløn for den.

Jeg tror faktisk efterhånden at det meste af den ny fri software der
bliver *brugt* udvikles af folk der får penge for det.  Enten direkte,
eller indirekte fordi udviklingen kan "passes ind" under et mere
generelt job, som f.eks. systemadministrator.

I hvert fald ser de større projekter ud til at være domineret af
betalt arbejdskraft.  Men stadig fra så mange kilder, at er forsøg på
styre udviklingen blot vil få de fleste bidragydere til at forsvinde.