SSLUG og it-politik i fremtiden - 2. forsøg

indhold:

1) Opsummering af tråd: sslug og it-politik i fremtiden
2) Opfordring igen

1) Opsummering af tråd: sslug og it-politik i fremtiden

Nogle mener at it-politik bør/skal gå igennem SSLUG's bestyrelse,
andre mener at bestyrelsen godt kan udpege ansvarlige for en given
sag eller område der kan udtale sig uden at gå igennem bestyrelsen
hver gang.

Der fremkom et foreslag om at bruge Erik Josefssons it-politik liste
og brugte den som forside for sslug.dk/itpolitik. Der var tilsyneladende
ikke nogen der var uenige med dette foreslag.

Jeg håber ikke at jeg har overset noget :)

2) Opfordring igen
Der er ikke kommet særlig meget ud af denne tråd endnu :(

Jeg vil især gerne have kommentarer fra dem der laver det it-politiske
arbejde (eller kunne tænke sig - men har følt/set sig forhindret) i
SSLUG, på:

1) bestyrelsen for 2002's forretningsorden (kan ikke finde
link) - og

2) Erik's oplæg til brug for at følge denne forretningsorden mht.
it-politiske tiltag på vegne af SSLUG (kan heller ikke finde link).

3) Hvad mht. Makholms foreslag om koordinatorerer (set i lyset af pkt. 1
og 2)?

4) Hvad med Ole Tange's foreslag (alternativt til pkt. 3) om at give
afgrænsede mandater til bestemte personer der så hermed bliver den
ansvarlige for et givent it-politisk område (ligesom det sker med møder
og deslige internt i SSLUG)? - Her ved jeg at 2002 bestyrelsen
ikke mener at det er et holdbart foreslag jvf. bl.a. Makholms udtalelser
og den forretningsorden de har udarbejdet. Jeg er interesseret i at høre
fra dem der laver det it-politiske arbejde - hvad ser i som værende det
optimale?

5) hvordan får vi integreret/koordineret arbejdet med de andre LUG'er,
MAC og BSD etc. grupper således at udtalelser kan blive underskrevet af
så mange så muligt, hver gang?

Hvis ingen kommenterer det arbejde der er lavet, må jeg jo formode at
det nuværende er tilfredsstillende i jeres øjne og vi derfor kan
fortsætte it-politikken i SSLUG på denne måde og således
forhåbentlig opnå at SSLUG for udført det it-politiske arbejde der er
stemning for at SSLUG skal udføre.

NB. husk at denne tråd - ligesom den anden er ment som en brainstorm -
hvor ALLE kan udtale sig frit fra leveren - uden at blive flamet til.
At en siger noget dumt, bliver ikke bedre af at der svares på samme
måde. Lad os holde os til sagen - og væk fra personkritiske
bemærkninger, der ikke tjener denne tråds formål (vil i skrive dem - så
send dem i det mindste privat til vedkommende - vi andre gider ikke se
på jeres interne problemer).

p.s. jeg vil være taknemmelig for den venlige sjæl der har disse links
og vil poste dem til denne tråd :)

--
Regards,
Klavs Klavsen - sslug@sslug - http://www.vsen.dk

Working with Unix is like wrestling a worthy opponent.
Working with windows is like attacking a small whining child
who is carrying a .38.