Re: [ITPOLITIK] SSLUG og it-politik i fremtiden - 2. forsøg

At 01:54 PM 1/6/03, Klavs Klavsen wrote:
indhold:

1) Opsummering af tråd: sslug og it-politik i fremtiden
2) Opfordring igen

1) Opsummering af tråd: sslug og it-politik i fremtiden

Nogle mener at it-politik bør/skal gå igennem SSLUG's bestyrelse,
andre mener at bestyrelsen godt kan udpege ansvarlige for en given
sag eller område der kan udtale sig uden at gå igennem bestyrelsen
hver gang.

Der fremkom et foreslag om at bruge Erik Josefssons it-politik liste
og brugte den som forside for sslug.dk/itpolitik. Der var tilsyneladende
ikke nogen der var uenige med dette foreslag.

Jeg håber ikke at jeg har overset noget :)

Nogle mener at sslug.itpolitik skal "udliciteres" helt eller delvist til en helt anden forening. Der er vist ikke opbakning til dette, så jeg nævner det bare for at komplementere din liste (personligt ener jeg det vil være forkert).

2) Opfordring igen
Der er ikke kommet særlig meget ud af denne tråd endnu :(

Jeg vil især gerne have kommentarer fra dem der laver det it-politiske
arbejde (eller kunne tænke sig - men har følt/set sig forhindret) i
SSLUG, på:

1) bestyrelsen for 2002's forretningsorden (kan ikke finde
link) - og

2) Erik's oplæg til brug for at følge denne forretningsorden mht.
it-politiske tiltag på vegne af SSLUG (kan heller ikke finde link).

3) Hvad mht. Makholms foreslag om koordinatorerer (set i lyset af pkt. 1
og 2)?

4) Hvad med Ole Tange's foreslag (alternativt til pkt. 3) om at give
afgrænsede mandater til bestemte personer der så hermed bliver den
ansvarlige for et givent it-politisk område (ligesom det sker med møder
og deslige internt i SSLUG)? - Her ved jeg at 2002 bestyrelsen
ikke mener at det er et holdbart foreslag jvf. bl.a. Makholms udtalelser
og den forretningsorden de har udarbejdet. Jeg er interesseret i at høre
fra dem der laver det it-politiske arbejde - hvad ser i som værende det
optimale?

Om en koordinator er medlem af bestyrelsen eller ej, mener jeg ikke er væsentligt.

Men det er væsentligt at folk der påtager sig en sådan rolle også 1). får et mandat til at udføre dette arbejde og 2). vitterligt udfører et koordinerende arbejde på foreningens vegne, og ikke kun som privatpersoner/menige medlemmer blander sig i debatterne der føres internt.

Jeg oplevede det f.eks. som et problem, at det bestyrelsesmedlem der havde deltaget i udarbejdelsen af infosoc-kommentarerne, pludselig frasagde sig et ansvar som koordinerende faktor i efteråret, og istedet kun tog ansvar for vedkommenes arbejde som privatperson, da der så pludselig opstod et "koordinerings-tomrum" på det it-politiske arbejde, som jeg fornemmer bestyrelsen har lidt under siden.

5) hvordan får vi integreret/koordineret arbejdet med de andre LUG'er,
MAC og BSD etc. grupper således at udtalelser kan blive underskrevet af
så mange så muligt, hver gang?

Jeg synes den måde Gitte Wange koordinerede PM'en omkring L19 så ud til at fungere fint, og bevirkede at både BSD og Mac-folkene var medunerskrivere af denne - sværere og mere indviklet behøver det vel ikke være ?

Hilsen, Erik (L) -- Min Fritz-chip forstår mig ikke...

TCPA / Palladium FAQ:
http://www.cl.cam.ac.uk/~rja14/tcpa-faq.html