Re: [ITPOLITIK] SSLUG og it-politik i fremtiden - 2. ÓFiso-8859-1?Q?forsøg?

On Monday 06 January 2003 15:37, Gitte Wange wrote:
> Puha - det var osse et stort arbejde :-)
> Men det var produktivt og rart at få kontakt til så mange andre
> brugergrupper.
> Jeg vil mene at hvis vi skal lave sådanne samlede PM'er en anden
> gang, skal disse laves på "neutral" grund. Der er stadig mange LUG'er
> der har "lillebror"-følelser overfor SSLUG og dermed bliver arbejdet
> knapt så produktivt da fol ikke vil "modsige storebror" (bare min
> fornemmelse - håber den er forkert).
> Det mest optimale - IMHO - vil være at få en pr-liste under f.eks.
> opensource.dk hvor PM'en kan blive udarbejdet og udsendt fra de
> [...]

Det der med storebror fænomenet er en interessant ting. Noget jeg selv
har tænkt på. Jeg taler udelukkende om personlige følelser, jeg er ikke
knyttet til nogen LUG.

Jeg har ingen decideret tilknytning til SSLUG primært af geografiske
årsager, jeg bor ikke i Skåne-Sjællandsområdet. Men jeg betragter
personligt SSLUG som et kraftcenter og en samlende paraply for
Linuxbrugere i Danmark.

Derfor forventer jeg også lidt af SSLUG at den tager initiativ på vegne
af danske brugere af linux. Da jeg hørte om L19 eksempelvis, var SSLUG
postlisterne noget af det første jeg besøgte, fordi 'De må da have en
holdning til det.'
At tage initiativ betyder selvfølgelig ikke det samme som at det hele
skal gennemføres i SSLUG regi, men der er måske en del der venter og
ser hvad SSLUG gør, før de selv melder ud. Det er ikke nødvendigvis det
samme som at man ikke tør at modsige.

Jeg ser ikke storebrorfænomenet som noget udpræget negativt, en
storebror kan også være en man læner sig op ad når der er behov for
det. Og mit indtryk set lidt udefra, er at SSLUG har en ret bred ryg.

Men som sagt dette er egne holdninger, hvordan andre har det skal jeg
ikke kunne sige. :)

--
Esben Jensen
sslug@sslug