Re: [ITPOLITIK] B 27: Udkast til udvalgshenvendelse (v 0.2)

On Wed, 2003-01-15 at 18:03, Carsten Svaneborg wrote:
>  > overfor en embedsmand?
>
> Ved følgende forslag:

Alle tiders. Jeg er ved at sætte alle forslagene sammen. Forvent næste
udkast i aften.

> Vi foreslår statens standard kontrakt K18 for standardiserede
> EDB systemer ændres på en række punkter for at sikre lige
> konkurrence mellem leverandørejet software og Open Source.

I den forbindelse kan jeg lige nævne at jeg d. 5. januar bedte
Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling fremsende det
nuværende udkast til næste version af standardkontrakten "med henblik på
at sikre den softwarepolitiske upartiskhed i statens fremtidige
IT-aftaler." Jeg har endnu ikke modtaget svar.

Viser den reviderede standardkontrakt sig at favorisere leverandørejet
software skulle der være gode muligheder for at holde regeringen
ansvarlige for de er i hvert fald blevet gjort opmærksomme på problemet.

--
Anders Feder <sslug@sslug>