Re: [ITPOLITIK] B 27: Udkast til udvalgshenvendelse (v 0.3)

On Sat, Jan 18, 2003 at 08:08:06PM +0100, Anders Feder wrote:

> Tænkte nok den ville komme ;)
>
> Jeg vil også gerne have åbne standardiseringsprocesser men jeg syntes
> ikke vi skal virke for kompromisløse. Efter min mening er det vigtige at
> for brudt monopolet på standarders anvendelse fordi der er et akut behov
> for det. Så kan vi kigge på monopolet på deres tilblivelse bagefter.
>
> Tanker om dette ønskes.

Jeg vil have det meget svært ved at SSLUG underminerer kravene omkring åbne
standarder. Det er vel ikke kompromisløst at definere åbne standarder
som det har været defineret i mange år, af standardiseringsfolk.

Jeg véd ikke helt hvad du mener med monopolet omkring tilblivelse,
der er en række standardiseringsorganisationer som jeg mener laver åbne
standarder, alle med væsentlig indflydelse på vores kære linux-system.
Tre hovedaktører er IEEE med deres POSIX-standarder, IETF med
internetstandarderne og ISO med alskens standarder såsom POSIX, C, C++,
tegnsæt og internationalisering, nåh ja og .iso formater for cd-er.

Hilsen
keld