Re: [ITPOLITIK] B 27: Udkast til udvalgshenvendelse (v 0.3)

On Sun, 2003-01-19 at 16:05, Carsten Svaneborg wrote:
> Hvad er deadline for dette høringssvar?

Der ikke nogen officiel frist for henvendelser vedr. B 27 og datoen for
udvalgsbehandlingen er ikke fastsat endnu.

Jeg foreslår næste mandag (d. 27. januar). Hvad siger I?

>  > [mere om softwarepatenter]
> Du kan sakse ting fra http://www.softwarepatenter.dk/eneret.html

Jeg foreslår at vi bruger afsnittet "Små og mellemstore virksomheder".

> følgende definition bør komme før diskussionen omkring kontrakten.

Den er nu med først i afsnittet om Open Source-begrebet som er flyttet
op før afsnittet om standardkontrakten.

> * Defomotopmer
Jeg antager at du benytter den hemmelige
ryk-højre-hånd-en-tastebredde-kode og i virkeligheden mente
"Definitioner" :)

> Vi anbefaler at vores definitioner af åbne standarder og Open
> Source indføjes i K18, for at sikre at disse begreber ikke
> undermineres med vagere og mere uklare definitioner.
Tilføjet.

> tvangs-åbne
Rettet.

> adder:
>
> * Open Source

Tilføjet men hvis de to afsnit skal slås sammen skal overskriften vel
også reflektere at det handler om åbne standarder?

> 2002
Det var en smutter i ASCII-konverteringen. Det sidste 2-tal er en
henvisning til en fodnote.

I øvrigt skrev du at undersøgelsen viste at omkostningerne ved at bruge
Word steg for en del af de adspurgte virksomheder. Mente du ikke at
undersøgelsen viste at omkostningerne ved at bruge Microsoft-programmer
_generelt_ steg efter den nye licenspolitik? Eller tænker du på en anden
undersøgelse end mig?
--
Anders Feder <sslug@sslug>