Re: [ITPOLITIK] B 27: Udkast til udvalgshenvendelse (v 0.3)

On Sun, Jan 19, 2003 at 03:26:23PM +0100, Carsten Svaneborg wrote:

> Jeg mener dette er en ønskværdigt, men ikke nødvendigt
> for en at være en åben standard.
>
> Fordi jeg ser åbent fra et konkurrence perspektiv, og her
> er fuldstændig dokumentation og lov til at bruge standarden
> langt vigtigere end processen omkring dens tilblivelse.

Tjae, og Microsoft mener nok også de er Open Source når
de åbner op for at store kunder kan kigge i deres kildetekst.
Jeg mener det er newspeak (Orwell 1984). Det du taler om er en
standard, dvs der findes en skrevet specifikation som definerer
grænsefladerne. Det åbne er netop at den er åben for input i
tilblivelsesprocessen.

Hilsen
keld