Re: [ITPOLITIK] B 27: Udkast til udvalgshenvendelse (v 0.3)

On Sun, Jan 19, 2003 at 04:09:08PM +0100, Anders Feder wrote:

> Ok. Har du en anerkendt dansk definition vi kan citere der indeholder de
> elementer der skal med? En oversat engelsk definition kan vel også gå.

Der er en dansk definition, som er DKUUGs definition, på
http://www.dkuug.dk/dkuug/standarder.html

Det er kun de 3 punkter, som er den officielle DKUUG definition,
forklaringerne er nogen jeg har lavet.

> Ligesom nogle få leverandører har monopol på at implementere de mest
> anvendte standarder (f.eks. Word-formatet) så har de samme leverandører
> også monopol på at udvikle de standarder.

OK, du taler om industristandarder, hvor der ikke engang findes
en skriftlig specifikation. Ja MS Word er en industristandard
som vi får implementeret også i Open Source såsom OpenOffice.org og
AbiWord. SMB er en anden sådan industristandard som er implementeret
bl.a i Samba. Og som sådan er det da fint at vi har fået implementeret
dette i Open Source.

Hilsen
keld