Re: [ITPOLITIK] OSS web udgivelses systemer

On Sun, 19 Jan 2003 23:55:20 +0100
Hans Christian Studt <sslug@sslug> wrote:
> Hej,
>
> Vi er nogle stykker som har diskuteret om det var muligt at
> sikre at OSS web udgivelses systemer overholder forskellige
> standarder/anbefalinger.
>
> Jeg har forsøgt at begynde på en liste over på en liste som
> kan beses her
> http://www.studt.dk/w3c-venner/tabel-1.html
>
> Desuden har jeg fundet en liste over andre systemer her
> http://www.la-grange.net/cms
>
> I øjeblikket ser det ud til at der er masser systemer at gå i
> gang med at undersøge, så hvis der er nogen kunne tænke sig at
> [...]

du kan starte med at skrive at alle CMS'er som benytter MS's indbyggede
inlinehtml funktion (altså et tekstfelt som viser html med formatering)
ikke kan lave validerbar html. Dvs. alle dem som reklamerer med at de
har en "word agtig" editor til siderne.