Re: [ITPOLITIK] Åben/fri/gratis standard

On Tue, 21 Jan 2003, Andreas Bach Aaen wrote:

> Jeg betvivler ikke den åbne proces' fordele. Jeg vil blot ikke
> påtvinge alle denne proces. Det er det jeg mener med at der går for
> meget Richard Stallman i den. Vi skal ikke få SSLUG til at ligne nogle
> idealister, der tror at deres måde at gøre tingene på er den eneste
> lyksalige.

Det er jeg enig i. For mig at se må det vigtigste være, at vi kan være med
i IT-samfundet, og at vi ikke bliver sat uden for fordi vores systemer
ikke kan snakke med "de andres". Jeg kan godt være lidt bange for, at hvis
vi _kræver_ at man kun benytter standarder, som er lavet i en åben
process, så sætter vi os selv uden for indflydelse.

Jeg dog også enig med Keld i, at vi nok bør give fortringsret til de
standarder, som vi selv har haft mulighed for at få indflydelse på.

> For mig at se, så kom kommunikationen og udviklingen af forskellige
> buisnessmodeller ind i Linux verdenen sammen med Open Source og ikke
> sammen med Free Software.

Her taber du mig. Da Open Source Software er det samme som Free Software,
så giver din sætning ikke rigtigt mening. Måske mener du Copylefted
Software istedet for Free Software?

/Ole
--
ping southernair.com