Re: [ITPOLITIK] Åben/fri/gratis standard

CS> Nu er HTML et dårligt eksempel, da den findes både som demokratisk og
CS> udemokratisk.

CS> W3C's HTML-specifikationer er ikke udarbejdet demokratisk.

CS> ISO-HTML (ISO/IEC 15445:2000) er udarbejdet demokratisk.

CS> ISO-HTML og HTML 4.0 Strict er næsten identiske.

Det var Tim Berners-Lee's oprindelige version jeg tænkte på.

ISO-HTML er vel et eksempel at en standard kan starte "lukket" og fortsætte
åbent.

I Open Source er udviklingen som regel åben.
Men der er mange OS projekter hvor den første version er lavet af en
enkelt mand, kvinde eller firma. Det plejer ikke at være et problem.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug   <URL:http://www.agol.dk/elgaard>