Re: [ITPOLITIK] CW: Distributør: Vi har patent på Linux

On Wed, Jan 22, 2003 at 04:18:31PM +0100, Carsten Svaneborg wrote:
> Hej!
>
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17769
>
> onsdag 22. jan. 2003, kl. 15:58
> Distributør: Vi har patent på Linux
>
> Stik mod al forventning kan Linux vise sig at være beskyttet af
> ophavsret. Linux-distributøren SCO Group mener, at selskabet
> muligvis kan have overtaget et patent via et sammensurium af
> juridiske fiksfakserier. Selskabet har nu hyret den stjerneadvokat,
> der førte monopolsagen mod Microsoft.
>

> Nogen der kan se hoved eller hale i denne her?

Ja. Den har været på slashdot.org
Det er mig bekendt stadig uklart hvad sco vil, og ikke vil, samt
hvad patentet er. Det sidste jeg har hørt er at de vil gå efter
IBM, men ikke RedHat, og ikke partnerne i united linux.

JonB
ps: linux er skam beskyttet af ophavsret, det er det der gør at
GPL virker.