Re: [ITPOLITIK] Tekniske foranstaltninger og ophavsret (Was: Re: [FORENING] Re: Re: [FORENING] [OT] DVD'er relevant? St ?iso-8859-1?Q?rxm?= relevant?)

On Friday 24 January 2003 23:07, Erik Lange wrote:

>Nej - det kommer helt an på hvem der kopierer det!

Ja ok, det kræver man har brugsret til værket.
Det har man gerne med materiale der ligger på nettet, ellers ville det
være lidt fjollet at lægge det der.

>Jeg siger heller man skal undvære dem - det skal bare ikke juridisk ha'
>konsekvenser om man gør, hverken i den ene eller den anden retning.

Nej naturligvis ikke, det kan jeg da heller ikke forestille mig at de
ville have.

> Ifølge Infosoc og L19's definition af "effektive tekniske
> foranstaltninger", er robots.txt en teknisk foranstaltning, effektiv
> eller ej ;-)

Øh hvordan det? Den er ikke designet til at hindre kopiering.

--
Esben Jensen