Re: [ITPOLITIK] Tekniske foranstaltninger og ophavsret (Was: Re: [FORENING] Re: Re: [FORENING] [OT] DVD'er relevant? St ?iso-8859-1?Q?røm?= relevant?)

Erik Lange wrote:

> Narj !!!
>
> Hvad gør det pludselig lovligt !
>
> At de ikke er forsynet med tekniske foranstaltninger ???

Du misforstod mig. De må acceptere at man lovligt kan kopiere deres værker.
Man kan også ulovligt kopiere deres værker. Det skal de ikke acceptere, men
det er begrænset hvad de kan gøre ved det.

> Damn... du styrer lige mod Hollings bill - CBDTPA :-((
>
> Det er jo rystende som du ikke kan se tingenes sammenhæng... hvis du havde
> sat punktum efter "kopieres", så kunne vi snakke sammen. At  noget kan
> kopieres, er ikke ensbetydende med at det kan kopieres lovligt.

Jeg er klar over, at du har så meget tillid til Holling og Co, at du tror
at hvis det ikke var lovligt at kopiere offentliggjorte værker, så ville de
ikke presse på for at indføre DMCA, InfoSoc, Palladium osv.

Det tror jeg ikke et øjeblik på. Bare fordi jeg ikke er enig med dig
betyder det ikke, at jeg ikke kan se tingenes sammenhæng.

Enig. Det kan kopieres lovligt, hvis man har en lov, der siger at det kan
det.

> Alt digitalt kan kopieres - hvis du tror der firndes _effektive_
> kopisikringer,

Det gør jeg ikke. I alt fald ikke på åbne systemer som vore Linux-maskiner.

> så er du jo mere naiv en Brian Mikkelsen. Hvis de var
> effektive, så ville man jo ikke behøve beskytte dem juridisk, vel ?

Jeg mener ikke man behøver at beskytte dem juridisk.
Jeg mener heller ikke, at det hjælper på den ulovlige kopiering at beskytte
dem jurisisk.

> Tror du også på evighedsmaskinen ?

Nej.

> Hvem snakker om musikbranchen ?
Og filmselskaberne.

> Iøvrigt er de holdninger du giver udtryk for, jo præcis de samme som deres
> !

Nej.

> Jeg synes du burde tænke dig lidt bedre om,  før du farer ud med sådan
> noget vrøvl...

> Argh... hvorfor vil du starte en krig mod producenter, der ønsker at give
> dig så let adgang til deres udgivelser som muligt ?

Krig? Jeg vil bare ikke købe deres forkrøblede produktor.
Og, nåja efter InfoSoc er jeg sur på dem.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug