Åben standard

Lørdag den 25. januar 2003 16:26 skrev Keld Jørn Simonsen:

> Husk nu: "og som er udviklet i en åben proces."
> Du sagde du ville tage dette med.

Hvilket selvfølgelig kræver en vis koncensus her i forumet.

Jeg har tænkt lift over det. Jeg ved ikke hvad er smartest at skrive i
B27 kommentaren, men jeg vil mene:

"og som bliver vedligeholdt i en åben proces."

Skidt med at standarden kom til verden ved en lukket proces, når blot
den vedligeholdes åbent. Sun's Java er et klasseeksempel på noget der
kunne have blevet til en rigtig god standard, hvis ellers Sun
Microsystems ville tolerere, at Java videreudvikles i et åbent forum.

Mvh