Re: [ITPOLITIK] Tekniske foranstaltninger og ophavsret (Was: Re: [FORENING] Re: Re: [FORENING] [OT] DVD'er relevant? St ?iso-8859-1?Q?røm?= relevant?)

Erik Lange wrote:

> Hvad er vi uenige  om ?

Ja det er vist blevet lidt uklart.

> Er SMIL-filer ikke tekniske foranstaltninger ?

> Hvad er så en teknsik foranstaltning ?
>
> Er tekniske foranstaltninger onde?

Nej.
> Hvilken ret har du til det ?
>
> Privatkopiering ifølge §12 i ophavsretsloven
Ja.
> eller noget andet ?
>
> Hvorfor er det blevet sat 20 år tilbage ?
>
> Er det forlængelsen af løbetiden du nu snakker om ?

Ja.

> Det har vel ikke noget at gøre med ophavsretten i den tid den nu engang
> løber...
Nej.
> det er vel en anden problemstilling- jeg synes du roder tingene
> lidt sammen, hvis du mener at for lang løbetid, giver dig ret til at
> krænke ophavsretten -
Naturligvis mener jeg ikke det.
> hvis ikke du mener det, så afsporer du debatten.

Det har vi vist været to om så.

> Det tror jeg faktisk...

> Jo - hvis teknikeres opfattelse af at man bare kan BLAME HOLLYWOOD,
> medfører at det bliver gjort umuligt for dem.

Min opfattelse er ikke at man bare kan BLAME HOLLYWOOD og jeg er tekniker.

> BLAME HOLLYWOOD!

Jeg har intet sted skrevet at jeg "Blamer Hollywood". Tværtimod har jeg
gentagne gange skrevet at de er i deres gode ret til at tjene penge som de
bedst kan. At jeg ikke er begejstrede for deres produkter er ikke det samme
som dit nye mantra "BLAME HOLLYWOOD!"

> Jeg synes du er lidt fantasiløs...

> BLAME HOLLYWOOD!

Hvorfor skriver du det?

> Så du vil fortsat bare BLAME HOLLYWOOD, i det omfang at det ikke sker...

Nej, som jeg har sagt så vil jeg ikke "blame Hollywood".

> Det vedjeg ikke om der skal - det er bare en meget tynd teori, når det
> eneste du kan sige er, BLAME HOLLYWOOD!

Hvilket jeg ikke har sagt.

> BLAME HOLLYWOOD!

Hvordan kommer du frem til det.

For at opsummere. Jeg har ikke "blamet Hollywood" i denne tråd. Der _er_
ting jeg "Blamer" Hollywood og ligesinde for: Fx, at jeg skal betale en
CD-afgift af mine Knoppix CD'ere, APG og RIAA's opførsel; men det er en
helt anden historie.

Men jeg køber ikke argumentet om at mine rettigheder skal indskrænkes for
at undgå love som InfoSoc.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug