Re: [ITPOLITIK] Tekniske foranstaltninger og ophavsret (Was: Re: [FORENING] Re: Re: [FORENING] [OT] DVD'er relevant? St ?iso-8859-1?Q?røm?= relevant?)

At 03:29 PM 1/26/03, Niels Elgaard Larsen wrote:
Erik Lange wrote:

> Det var således først i 2001, at vi fik _ret_ til at privatkopiere > digitale værker - inden da, har der nærmest været tale om civil ulydighed, > som jeg ikke mener man kan bygge et retssamfund på.

Det er jo ikke rigtigt. Vi havde også ret til det før 1997/98.

Ok - så er jeg fejlinformeret. Hvilken ret havde vi da, til at kopiere digitale værker ?

Man kan måske sige, at det var et juridisk ureguleret område - er det det du mener ?

Min pointe er dog stadig, at ophavsret ikke er statisk, men noget der har udviklet sig i takt med samfundets øvrige udvikling - og det mener jeg fortsat den bør gøre, i henhold til Bernerkonventionen.

Hilsen, Erik Lange --

Om den nye ophavsretlov:
"Det skal nok blive sjovt at forklare min søn om det!
- det med blomster, bier og relativitetsteori er jo vand ved siden af."

Henrik Lund Kramshøj