Re: [ITPOLITIK] Tekniske foranstaltninger og ophavsret (Was: Re: [FORENING] Re: Re: [FORENING] [OT] DVD'er relevant? St ?iso-8859-1?Q?røm?= relevant?)

Erik Lange wrote:

> Ok - så er jeg fejlinformeret. Hvilken ret havde vi da, til at kopiere
> digitale værker ?
>
> Man kan måske sige, at det var et juridisk ureguleret område - er det det
> du mener ?

Nej, jeg mener at i 1997 (ca) ændrede man loven så digital til digital
kopiering blev forbudt. Det var vi mange der rystede på hovedet af.
Loven viste at være ligeså håbløs som ventet og fire år senere blev digital
kopiering tilladt igen. Vi har ikke _fået_ rettet til at privatkopiere
digitalt, der var bare en kort periode på 4 år, hvor det var forbudt.

Man kan selvfølgelig mene, at alt hvad der stadig er tilladt, er et
juridisk ureguleret område. Sådan ser jeg ikke på det.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug