Re: [ITPOLITIK] Netbank

"PRL" <sslug@sslug> wrote in message news:sslug@sslug

> Når nu banken i dette tilfælde BEC, vælger at 'opdatere' deres webbank
> løsning så det ikke længere kan køre på en browser som du kan få til
> din Win98, så er du på spanden.

det er deres forretning. til den tid er der nok også andre grunde til at
skifte.

> Så bliver du tvunget ud i at købe en ny PC, med MS styresystem som du
> lejer for 2 år ad gangen for at kunne bruge din webbank løsning.

da fjernsynet kom frem påstod førende danske øjenlæge, at en stor
procentdel af den næste generation vil have synsskader pga fjernsyn.

> Set i betragtning af at en meget stor del af de PC installationer der er
> i de danske hjem er pirat kopier, så er der en del af disse der tvinges
> ud i en investering på 10000 kr, bare for at kunne foretage deres bank
> forrretninger.

at folk bryder loven.kan da ikke være bankens problem.

> Det er der nok ikke mange der synes er specielt morsomt.
>
> Og jeg blev ikke pebet ud da jeg var ude at tale med Forstædernes Bank.
> Perspektivet i ovenstående var til at forstå.
>
> Tvungne nyinvesteringer på 10000 kr for at kunne forstsætte med at
> benytte banken = Utilfredse kunder som finder en anden bank hvor denne
> udgift ikke er nødvendig.

jamen så går det vel af sig selv,
eller start Tux-Bank-DK.

mvh